Udało się wybrać wykonawcę remontu i przebudowy przystanku SKM Gdynia Grabówek. Zadanie to wykona konsorcjum Roverpol i Roverpol Infraestructuras za kwotę 24,2 mln zł, o 1,6 mln zł większą, niż wynosił budżet na ten projekt. Prace powinny zostać wykonane w ciągu 11 miesięcy od momentu podpisania umowy, a wykonawca zapewnił 7-letni okres gwarancji. Utrudnienia związane z ruchem pociągów (zamknięcie jednego z torów) planowane są na miesiące kwiecień, maj i czerwiec 2022 r.
Szczegóły projektu opublikował kolejowyportal.pl:
Zamówienie obejmuje:
- rozbiórkę i budowę peronu,
- demontaż i zabudowę nowej nawierzchni kolejowej,
- korekta lokalizacji peronu, poprzez wydłużenie peronu w kierunku Gdyni Głównej, i skrócenie peronu od strony Gdyni Chyloni,
- rozbiórka istniejących schodów prowadzących na peron, a w ich miejsce wybudowanie pochylni,
- rozbiórkę i budowę wiaty peronowej,
- rozbiórkę istniejących budynków i zadaszenia,
- rozbiórkę i budowę małej architektury, ogrodzenia,
- budowę oznakowania dotykowego nawierzchni dla osób niedowidzących i niewidomych,
- przebudowę oraz rozbudowę sieci, linii i urządzeń elektroenergetycznych nN, trakcyjnych, SRK,
- przebudowę oraz rozbudowę sieci, linii i urządzeń telekomunikacyjnych,
- przebudowę oraz rozbudowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, budowę odwodnienia układu torowego i liniowego peronu,
- budowa komory podtorowej pod przyszłe przejście podziemne, zlokalizowane na końcu peronu od strony Gdyni Głównej, łączącej tereny kolejowe z terenami miejskimi.
Obecny peron został wybudowany w 1952 roku i ma długość 209.6 m, wysokość 76 cm i zmienną szerokości od 10.401 m do 10.498 m. Ścianki peronowe wykonane są z prefabrykowanych elementów żelbetowych, a oczep stanowią żelbetowe płyty krawędziowe. Nawierzchnia peronu wykonana jest z masy bitumicznej.
PKP SKM Trójmiasto wymaga, aby w trakcie okresu realizacji zamówienia odbywał się ruch pociągów, z uwzględnieniem wyjątków dotyczących zamknięć torowych. Spółka udzieli zamknięcia całodobowego szlakowego Gdynia Główna – Gdynia Chylonia od godz. 22:00 dnia 1.04.2022 r. do godz. 4:00 dnia 27.06.2022 r. W tym czasie będzie utrzymana jazda po jednym torze. Podczas tego zamknięcia Wykonawca zobowiązany jest wykonać oba tory, przy czym podział czasu zamknięcia na wykonanie toru nr 501 i nr 502 należy do Wykonawcy. Dodatkowo zamawiający udzieli 6 weekendowych zamknięć torowych (od piątku od godziny 23:00 do poniedziałku do godziny 3:00) poza okresem zamknięć wskazanym w okresie kwiecień -czerwiec 2022 r. Trójmiejski przewoźnik dopuszcza się także udzielenie tzw. nocnych (w godzi.: 23:00 – 3:00) zamknięć torowych, dla jednego toru, w wymiarze 15 zamknięć w ciągu jednego miesiąca kalendarzowego.