Kolejarze z SKM Trójmiasto rozpisali przetarg na przeprowadzenie prac budowlanych związanych z remontem przystanku Gdynia Grabówek. Jak podaje branżowy portal transport-publiczny.pl, nowy peron zyska całościowe zadaszenie oraz pochylnie, co poprawi dostępność do obiektu:
Rozpoczęły się poszukiwania firmy, która przebuduje przystanek SKM Gdynia Grabówek. Prace miałyby się opierać na przygotowanym już wcześniej projekcie. Przebudowa dotyczyłaby nie tylko peronu, ale także branży torowej, sieci trakcyjnej, sterowania ruchem kolejowym, odwodnienia. Nowością będzie długa wiata i poprawa dostępu do przystanku dla osób o ograniczonej mobilności.
Obecny peron wyspowy pochodzi z 1952 roku. Składa się z nawierzchni asfaltowej. Inwestycja zakłada rozbiórkę obiektu i budowę w nowej lokalizacji. Zamawiający planuje wydłużyć peron w kierunku Gdyni Głównej i skrócić go od strony Gdyni Chyloni. Dalej będzie to peron wyspowy o długości 200 metrów i zmiennej szerokości od 10,401 do 10,498 m. Dodatkowo obiekt będzie podwyższony z 0,76 m do 0,96 m.
Nowym rozwiązaniem będzie przykrycie peronu na całej długości wiatą. Ta obecna ma zaledwie 57,76 metra. Nową zaprojektowano na długości 243,5 metra, dzięki czemu osłoni także planowaną do budowy pochylnię z przejścia podziemnego. Zlikwidowany zostanie istniejący budynek peronowy, przewidziano także rozbiórkę wyjść od strony ulicy Zakręt do Oksywia oraz na peron wyspowy. W miejscach tych zaprojektowano pochylnie. Zaprojektowano także budowę nowego wejścia na peron z przejścia podziemnego oraz wejścia od strony ulicy Zakręt do Oksywia wraz ze schodami i zadaszeniem. W rejonie peronu Gdynia Grabówek zaprojektowano także przebudowę elementów nawierzchni.
Projekt przewiduje ponadto wykonanie „komory podtorowej” we wschodniej części przystanku (tj. w stronę Stoczni). Będzie to niedostępna pusta przestrzeń, która w przyszłości może posłużyć do budowy nowego dojścia do przystanku od strony sklepu Lidl – tam, gdzie obecnie funkcjonuje „dzikie” przejście na peron.
Modernizacja przystanku SKM Gdynia Grabówek jest współfinansowana ze środków unijnych oraz Funduszu Kolejowego. Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał 11 miesięcy na przeprowadzenie robót. Składanie ofert wyznaczono do 12 grudnia. O wyborze decyduje najniższa cena (94 proc.) oraz okres gwarancji (6 proc.).
źródło: skm.pkp.pl, transport-publiczny.pl, trojmiasto.pl